DE LA VILLE DE PARIS.
155
[154g]
solz pour queue et dix solz tournois pour muy de vin, yssant hors Paris, pour deux années, à la charge de advancer par ceulx qui la prandront la somme de vingt mil livres tournois, ou constituer quinze cens livres tournois de rente, ou autre telle somme qu'ilz adviseront, sur les aydes qui doibvent estre employez au rachapt des rentes constituées sur iceulx. El quant à la forme desd, presens qu'il convient faire aud. seigneur et à la Royne, en communiquer avec monseigneur le Connestable et à mond. sr le Gouverneur.
Oultre a esté advisé que lesd. Prevost des Marchans et Eschevins el Greffier seront vestuz de robbes de
velours cramoisy my parties, des coulleurs de la Ville, le Receveur et Procureur vestuz de robbes de satin, comme à l'entrée du feu Roy Françoys, de l'Empereur et autres Roys et Roynes; Mess" les Conseillers qui assisteront avec eulx esd. deux entrées, vestuz de beau satin noir ou tanné, et au­ront pour leur ayder à habiller chascun cinquante livres tournois; les Quarteniers qui assisteront aussi avec eulx, vestuz de robbes de damas noir ou tanné, auront pour leur ayder, à chascun trente livres tournois; les sergens et autres officiers, en la maniere et ainsi qu'il a esté par cy devant faict aux autres entrées. "'
CLXXI [CXX]. — [Ordre donné aux capitaines des archers, arbalétriers et arquerusiers
DE SE PRÉPARER POUR L'ENTREE DU Roi.] 6 mars 1549. (Fol. 187.)
Du vi° Mars vc xlviii.
Aujourd'huy ont esté mandez les trois cappitaines des Archers, Arbalestriers et Hacquebutiers de la Ville de Paris'2', ausquelz a esté declairé que le Roy nostre sire entant faire son entrée à Paris, le premier jour du moys de May prochain, et que,
à ceste cause, ilz eussent à eulx aprester et acous-trer, lant de chevaulx, harnoys que de hocque-tons, tous d'une pareure, et telle qui leur sera bail­lée par pourtraict, et advertir leurs compaignées à ce qu'ilz n'y facent faulte, sur peyne de privation de leurs estatz.
CLXXI1 [CXXI]. — Bachelier et Beauvais controlleur.
is mars 1 54g. (Fol. 187 v°).
Du vendredi, xve jour de Mars mil vc xlviii.
En assemblée le jourd'huy faicte, en l'OsIel de la Ville de Paris, de Mess™ les Prevost des Marchans, Eschevins et Conseillers de lad. Ville, pour adviser, suyvant certaine requeste presentée par maistre Re­gnault Bachelier, décrétée par la court de Parlement, signiffiée à Mess™ les Prevost des Marchans et Es­chevins d'icelle Ville, le xi" jour de ce present moys de Mars, en vertu de laquelle mandemens ont esté faictz et envoyez ausd. Conseillers pour venir le jour d'uy donner leur avis sur la contempeion et dif­férend d'entre me Robert de Beauvais, pourveu par le Roy et par arrest provisional de lad. Court en l'office de Contrerolleur des deniers commungs et palrimoniaulx, dons et octrois de lad. Ville de Paris, et led. Regnault Bachelier, commis et ayant charge
sur les matieres et ouvriers besongnans au bastiment neuf de l'Ostel de lad. Ville; en laquelle assemblée se sont trouvez, c'est assavoir:
Mondict sr le Prevost des Marchans, m0 Claude Guyot;
Mess™ Lecirier, Pomereu, Eschevins;
Mess™ Viole, sr d'Athis, monsr Dudrac, conseiller en la Court, Courtin, auditeur des Comptes, de Livres, Secretaire du Roy, T. de Bragelongne, con­seiller en Chastelet, T. de Montmirel, sr de Cham-boursy, Lecomte, conseiller en Chastelet, Bouchard, sr de Champigny, Larcher, Lelieur, Berthelemy, Le­lievre, Conseillers de lad. Ville.
Après ce que mond. sr le Prevost des Marchans a récite à lad. compaignée que, par edict du Roy ct arrest provisional donné avec lad. Ville, maistre
(■) Le roi, que préoccupait extrêmement le détail des cérémonies de son entrée dans sa capitale, fit dresser, le 10 avril, un règlement relatif aux habits que porteraient ce jour-là les officiers de la Ville et aux sommes qui leur seraient allouées à chacun, pour les indemniser de la dépense qu'ils seraient obligés de faire de ce chef. Ce sujet sera mis en question à plusieurs reprises encore dans la suite et notamment dans une délibération du 7 avril ci-dessous.
(2) Engilbert Baudouin, capitaine des cent vingt archers, Pierre Bernard, capitaine des soixante arbalétriers, ct Antoine Moriceau, capitaine des cent arquebusiers.
•jo.